تفسیر آلبوم سروش هیچکس به نام مجاز

تفسیر آلبوم سروش هیچکس به نام مجاز

سلام؛ تویِ این پست قصد داریم که آلبوم جدید سروش هیچکس به نام مجاز رو برای شما تفسیر کنیم..!

همینطور در آخر این مطلب میتونید این آلبوم رو با دو کیفیت متفاوت + متن آهنگ دریافت کنید..!

قبل از اینکه شروع کنیم به تفسیر آلبوم باید بگیم که این پست توسط مــوزیــک درمــانــی و البته کمک‌هایی که از گوگل گرفته شده نوشته شده… 😊

  • درباره آلبوم مجاز و تاریخ انتشار و حواشی این آلبوم:

خب، بعد از گذشت ۸ سال از وعده سروش هیچکس و اعضای گروه ملتفت برای آلبوم مجاز؛ بالاخره این آلبوم پیش فروش شد و تاریخ پخش عمومی این آلبوم به ۱۲ / ۱ / ۱۳۹۹ (مصادف با روز جمهوری اسلامی) موکول شد اما این آلبوم بخاطر لو رفتن (جوری که گفته میشه)، یک روز زودتر توسط خود گروه ملتفت منتشر شد..!

آلبوم مجاز، دومین آلبوم استدیویی سروش هیچکس با آهنگسازی مهدیار آقاجانی، حسن و حکمت هست.

همچنین تویِ این آلبوم شاهد ۳ همکاری توسط هیچکس و فدایی، هیچکس و قاف، هیچکس و ریویل هستیم.

این آلبوم بعد از چندین سال انتظار، برای شنونده‌ها رضایت بخش بود اما همونطور که میدونید هیچوقت بعد از پخش یک آلبوم از یک هنرمند مثل هیچکس قرار نیست حواشی‌ای وجود نداشته باشه… اگه مطلع باشید هیچکس قبل از پخش آلبوم به انتقاد از سایت‌های شرطبندی پرداخت و این انتقاد باعث شد که با گروه زد بازی (سهراب ام‌جی و علیرضا جی‌جی و…) به مشکل بر بخوره جوری که بعد از پخش آلبوم تمام آرتیست‌ها از آلبوم راضی بودن بجز این دو آرتیست و مونتیگو (نظرتون رو درباره مونتیگو تویِ نظرات بگید حتما)

فکر کنم کافی باشه دیگه؛ بریم سراغ تفسیر…

تِرک اول (رسوا):

میشه گفت هیچکس تویِ این آهنگ؛ خیلی مستقیم از غیرمجاز بودن آهنگ‌های خودش میگه و کل کنایه‌های و جمله‌های این آلبوم در این باره‌ست؛ در کل میشه گفت آهنگ رسوا برای اینترویِ همچین آلبومی مناسب بود و البته که هرشنونده‌ای نظر متفاوتی داره

(اگه نظر متفاوتی درباره‌ی این آهنگ دارید توی نظرات بنویسید)

تِرک دوم (تو کجا بودی):

تویِ تِرک دوم آلبوم؛ یعنی تِرک تو کجا بودی؛ همونطور که از اسمش هم پیداست میشه گفت که هیچکس خطاب به بقیه رپرها میگه که: موقعی که من رپ میکردم شماها کجا بودین؟ حتی اولین نفری که به خدای برای کاشتن سیب اعتراض کرد من بودم نه شماها. شماها کجا بودین موقعی که من تویِ زندگی دهنم سرویس شده بود (وقتی تخم چشمم نیمرو شد رو قیر داغ). من مثل یه روزنامه‌ام که همچی رو چاپ میکنه و کلی حرف داره؛ و حتی میخوان جلوش رو بگیرن اما دربرابرش چیزی نیستن (مثل چراغ قرمز بودن توو مسیر تانک)

در ادامه به استعدادهایی که برای رپ کشف کرد اشاره میکنه و میگه که حالا همه گنده شدن و یادشون رفته که اول از همه من بالای سر رپ بودم… میشه گفت که این تِرک دیس به حصین هست (نمیخوام ناراحتت کنم ولیکن رپکنی که دوست داری تمریناشو با ما کرده) و میگه که اگه باور نمیکنی مدرک‌هاش هست… حتی دلیل رفتن از ایرانش رو هم میگه که برای رپ برنامه داشت که بخاطر غیرمجاز بودن رپ مجبور به رفتن از ایران شد (برای همین اسم آلبوم رو مجاز گذاشته)…

ورس سه بازم درباره‌ی هیچکس و ملتفت هست که کشف کردن مهدیار و استعدادهارو بیان میکنه و میگه که حتی بعضی‌ها بخاطر یک قرون دو هزار عوض شدن اما مهدیار نشد و گفت بهتره که باهم آلبوم جمع کنیم و نتیجه‌ش اینی شد که شما میبینید و بازم بر اینکه صفر بیست و یک رو هیچکس زنده کرد تاکید میکنه (کی بود صفر بیست و یک رو نشون داد با دست؟ / هنوز خالکوبیش هست)

تِرک سوم (سخته مسلمون بودن):

آهنگ سخته مسلمون بودن جنبه س*اسی داره و حتی از اسم این آهنگ هم معلوم هست که درباره‌ی چه چیزی صحبت میکنه…

هیچکس تویِ این تِرک از کارهایی که مسلمون‌ها به اسم خدا انجام میدن شکایت داره و حتی فکر میکنه که اگه مسلمون بودن و با خدا بودن اینجوریه پس واقعا مسلمون بودن سخته؛ چون یکی تویِ عرش و یکی روی فرش…

هیچکس تویِ این موزیک اول از همه از کسایی میگه که بجایِ خوبی به بقیه و درست کردن شغل برای بقیه؛ پولشون رو برای ساخت مسجد مصرف میکنه و یجورایی نون بقیه رو آجر دیوار مسجد میکنن و بهشون میگه که حتی اگه موقع مرگ اشهد خودشون رو هم بگن با اینکارایی که کردن کفر خدا نمیخوابه و جلوتر از این جمله میگه که نمیدونه خدا واقعا پیامبر و امام داره رو زمین یا نه! چون حتی نمیدونه اینا از گشنگی رو شکمشون خم شدن یا بخاطر شکر کردن خداست… (اونا گفتن دستای خدا رو زمینن / ما نفهمیدیم کی خدا دستشو مشت کرد‌ / و کوبید تو شکم اونایی که گشنه‌ن / معلوم نی که درد دارن یا تویِ سجده‌ان)

تِرک چهارم (قاضی منو دوست داشت):

چهارمین ترک از البوم مجاز به نام قاضی منو دوست داشت به اهمیت حقوق زن تویِ ا*ران اشاره داره و درباره‌ی حق زن میگه که تویِ بیشتر مواقع ضایع میشه و بیشتر از همه به حجاب گیر میدن بجای کارایِ دیگه (چرا به حجاب گیر میدین جای اینکه برین دنبال دزد…) از سیستم کشور میگه که از ریشه خرابه و هرکاری هم که بکنیم درست نمیشه (جامعه کثیفه؛ ولی نمیشه ذغالو شست) قوه قضاییه رو نسبت به زن جوری توصیف میکنه که همه‌ی مشکلات به زن برمیگرده

(صیغه چه صیغه‌ایه؟ گوشتش حلاله بدی گرازو غسل؟) درباره صیغه کردن زن‌ها میگه که واقعا چیز مزخرفیه و به گرازی که از نظر ا*لام حرومِ و حتی با غسل دادن حلال نمیشه مثال زده میشه…

(از جنین کردیم جوبارو پُر / خیلیا تقویم نمیخوان دیگه / روزا رو مخن و مخا توو شُرت / دیگه حتی رحم ندارن به سوراخ قفل) درباره مردای کشور میگه که نیازشون دیگه سن نمیشناسه و مجبور میشن با خودشون وَر برن و مغزشون لایِ پاهاشونه و به هیچی رحم نمیکنن چه زنده چه غیر زنده…

ورس دوم این موزیک به راه و روش زندگیه زن‌ها اشاره داره که جوری براشون سخته که اعتماد به نفسشون کمه و دلشون رو به آرایش خوش میکنن و میگن که تقصیر خود زن‌هاست که آرایش غلیظ میکنن تا مردها ت*ریک بشن و در آخر هم هیچکس میگه پس اگه اینجوریه آدم سیب‌و نچید از حوا فریب خورد [واقعاً خوب بهمدیگه جمله‌هارو میبنده]

تویِ ادامه این ورس میگه که زن فقط حرف‌ها رو باید تایید کنه و مثل یه برده‌ست چون حتی روش قیمت میزارن؛ یچیزی به اسم مهریه

ورس سه درباره زنیه که پیش قاضی میره و میگه که من از دست شوهرم خسته شدم جوری که همش منو میزنه و شبا هم بهم تج*وز میکنه 🙁 وقتی هم که از خونه‌ش میرم، فشاری که خانواده میاره مجبور میشم که باهاش آشتی کنم ولی بازم روز از نو و روزی از نو… در آخر هم که از قاضی میپرسه حکم همچین مردی چیه؟ که خود قاضی هم از همینجور آدما بوده… 😐

تِرک پنجم (من کی‌ام؟):

اولین همکاری این آلبوم تویِ این موزیک هست. هیچکس تصمیم گرفت که پنجمین تِرک این البوم رو با فدائی ضبط کنه… سبک این آهنگ رو میشه گفت گنگ و دلنوشت هست چون هیچکس و فدائی روی همچین بیتی؛ دارن خودشون رو بطور خیلی عالی توصیف میکنن…

خب توی ورس اول که هیچکس شروع میکنه میبینیم که میگه (من کی‌ام؟ / اونیکه بمبه / همه خورده‌ان اون عمده / تیزو تنده / نباشه هم مهم نی / چون بلند میشه دود اَ کُنده) منظور از هیچکس خودش هست و خودش رو بزرگ جلوه میده و میگه که حتی اگه نباشم هم مهم نیستم چون آهنگ و صدام هست… (خیلیا هم زندگیشون دورِ من میچرخه / شیرینی / خورشید / حج عمره) منظور از هیچکس بازم خودش هست که مثل یه شیرینی برا مگس‌ها، خورشید برای سیاره‌ها و ستاره‌ها و خدا برای آدمها که از آدمها منظور همون رپرها هست…

(بدخواها مور مور میشه پوستشون با یه جمله / پوستشون مثه پوست مرغه / منو میبسنن و قد قد میکنن / غُدتر از زبون مرغام / حاجیت اینقد غده) تویِ این قسمت از ورس هیچکس میبینیم که خیلی خوب با دو کلمه‌ی قد و غد جمله میسازه و بدخواهاش رو به مرغ تشبیه میکنه که فقط قد قد میکنن و هیچکس میگه که از مرغا (همون بدخواها) خیلی بدتره

(هرکی رو بام مقایسه کنی مثه ماهی توو تنگه / حاجیت مثه کوسه توو عمقه / لقمه، میکنه هرکی رو که کله‌ش بده بو قرمه) هیچکس خودش رو به کوسه‌ای که تویِ عمق اقیانوس زندگی میکنه تشبیه میکنه (از اقیانوس منظورش همون دنیای رپ هست) و هر ماهی‌ای که جاش تویِ تنگه بیاد اونجا رو لقمه میکنه… (از ماهی هم بازم همون بدخواهاش هستن)

× خیلیا میخوان عین (ع) من باشن، از ترس سفید میکنن و میشن همه زال (ذ)، جیم (ج) میشن، تا (ط) میشن و من سرپام خیلی سادن (ص) [توسط سپهر، یکی از بازدیدکنندگان سایت] ×

فکر کنم که کامل باشه این تفسیر چون تا اخر آهنگ هر دو هنرمند از خودشون میگن…

تِرک ششم (چرا نمیمیری؟):

بعد از پنجمین تِرک از هیچکس و فدایی؛ هیچکس همکاری خودش رو با خانمی که گفته میشه ساکن تهران هست و بخاطر دلایلی اسم ایشون رو نبردن انجام داد… آهنگسازی این آهنگ رو مهدیار آقاجانی و حکمت انجام دادن…

هیچکس تویِ این ترک به مردم ایران و عادتشون اعتراض میکنه؛ چون بیشتر مردم مرده پرست هستن و وقتیکه هنرمندی میمیره محبوبیت بهتری بین مردم پیدا میکنه چون فکر میکنن که تا موقعی که زنده‌ست اگه ازش تعریف کنن مغرور میشه… (چرا نمیمیری؟ شاید معروف شی / استعداد داری؟ زنده بمونی شاید حروم شی)

(بخوای رو بدن دیده شی باید کبود شی / بخوای باهات عکس بندازن باید معلول شی / میتونی روشن مثل ذغال تنور شی / ولی باید بسوزی و تموم شی)… منظور و مقصود از این جمله‌ها اینه که اگه بخوای دیده و شناخته شی باید یه مشکل جدی برات پیش بیاد که مردم برای شما بهش افتخار کنن…

در قسمت کروس این آهنگ شما متن مرگ همیشه باهاته / پشت اون خنده‌هاته رو میشنوید که با معکوس کردن این جمله با ریتم آهنگ؛ جمله‌ی جدید بدست می‌آید… میتوانید از کانال تلگرام ما بخوانید و کلیپ مربوطه را با #فکت_از_مجاز دانلود کنید…

تِرک هفتم (از آشناییتون خوشحالم):

این ترک درباره‌ی پدر و مادر هیچکس خونده شده و کاملا درباره این دو نفر هست… حتی صدایِ پدر و مادرش رو تویِ این موزیک قرار داده که باعث شده طرفدار‌ها ارتباط بیشتری با اون برقرار کنن… بجز این و مخالفت‌های خانواده هیچکس برای رپ و ایجاد مشکلات فکر نکنم چیز دیگه‌ای داشته باشه…

× توی اهنگ من از اشنایتون خوشحالم یه جاش میگه من با لاشخورا صلح کردم با شیر جنگ منظورش فیت با زد بازی و دیس پیشرو هست [توسط علی، یکی از بازدیدکنندگان سایت] ×

تِرک هشتم (خلافکارایِ اصلی):

آهنگ خلافکارایِ اصلی به شکل خیلی ساده داره کسایی رو توصیف میکنه که هم من میدونم کی هستن و هم شما.! میشه گفت این آهنگ تکراری هست چون قسمت‌هایی از این آهنگ پخش شده بود و شنونده‌ها با این آهنگ آشنایی دارن، هرچند که گروه ملتفت از پخش شدن قسمت‌هایی از این آهنگ ناراضی بودن اما اتفاقیه که افتاده.!

(خلافکارایِ اصلی، نه شیش جیب پاشونه نه سرِ کوچه‌ان / بی سیم دستشونه و در خونه‌ن / توو شبکه پوزخند میزنن و همه اراذل جلوشون هله هولن) این قسمت هم به کسایی که میشناسیمشون اشاره داره و میگه که اونا نیازی به شلوار شیش جیب ندارن و از همه اراذل و اوباش بدترن…

(اگه خودت قانون بذاری، آسونه خلاف / رسانه میکنه همچیو آسوده برات / مخافا ذهناشون شده آلوده، بدان / دیگه قمه نمیخاد، نه، باتومِ جواب)… بازم به همون آدما اشاره میکنه که رسانه‌ها هم پشتشون هستن و دروغ تحویل میدن و اگه جایی ازدحام شد نیازی به قمه نیست و با باتوم همچی رو اوکی میکنن… (منظور از قمه اوباش‌ها و از باتوم مامور هست)

تِرک نهم (شبیه گرگا):

تویِ این آهنگ شاهد همکاری هیچکس و قاف هستیم… آهنگسازی این تِرک رو هم مهدیار آقاجانی و حکمت انجام دادن…

خب میشه گفت این تِرک به کسایی گفته میشه که بیشتر شبیه به گرگ هستن… راستش رو بخوایید من نفهمیدم که این تِرک کاملا درباره چی هست…

(اگه اطلاعی دارید تویِ نظرات بگید حتما)

(شهیدا لات بودن؟ شهیدا لات بودن! / اصلاً چرا خار داره گل؟ / راستی حیوون چهار پا هم شاخ داره خب / ولی حتی فکر نمیکنم لات باشه گرگ)… تویِ اولین قسمت از ورس اول، هیچکس به شهیدایِ جنگ اشاره داره؛ اگه حواستون هم باشه اول بیت صدای محیط جنگ توش هست. به اینکه اگه شهیدا مثل گل هستن چرا گل خار داره پس؟ اوناییم که شاخ شدن باید بدونن که حیوون چهار پا هم شاخ داره و هر درنده‌ای مثل گرگ لات نیست.!

(کسایی که سنگ دستشونه حتماً از نوار غزه‌ن)… با ملت ا*ران هست که مثل مردم غزه همش با تویِ جنگ هستن..!

(مودبم و دور بَرم حواسم به همه هست / زیاده محبتم ولی با خودم بدم و بعضی وقتا رد میدم موقتاً / که میشه نتیجه‌ش یه دستبند)… به خودش اشاره میکنه که یه آدمیه که اگه دستبند بهش زده بشه خلاف نکرده؛ طوری که حتی با بقیه و آدمایِ دور برش خوب بوده و بخاطر اینکه خود خوری کرده رد داده و نتیجه‌ش شده یه دستبند.!

تویِ ورس دوم علی قاف هنرنمایی میکنه؛ قاف هنرمندی هست که هیچکس از اون حمایت میکنه درصورتی که قاف فعالیت کمی داره و حتی خبری هم ازش نیست و گهگداری آهنگ میده 🙂

همونطور که گفتم از این تِرک چیز خاصی نفهمیدم اگه فکر میکنید میتونید چیزی اضافه کنید حتما تویِ نظرات بگید.!

تِرک دهم (ترورشون کن):

میشه گفت این آهنگ هم مثل بعضی از تِرک‌های قبلی جنبه س*اسی داره؛ هرچند که نمیشه مقصود مشخصی رو برای این آهنگ مشخص کرد؛ اما میشه فهمید که درباره چه چیزی گفته میشه..!

(نورانی شدی سخته دیدنت / بهمون نشون بده سهم کی غمه / سهم کی روزه سهم کی شبه / اگه خواستی به دشمنا دست بدی، نده / بلخره معلوم میشه میرن سمت کی همه)… دربارهکی کسی که برای مردم تایین و تکلیف میکنه و جوری شده که بدبختی و خوشبختیشون دست اوناست؛ حتی حاضر هم نیست که به دشمنا دست بده (منظور عوامل کشور‌های دیگه‌ست) ولی بالاخره مردم خودشون میدونن که کی خوبه و کی بده..!

در کل این موزیک درباره‌ی کسایی هست که همچی رو فقط برای خودشون میخوان؛ حتی حاضرن که بعضی‌ها رو پیش مرگ خودشون کنن..!

تِرک یازدهم (جدول و رویا):

باید بگم که این تِرک بهترین تِرک آلبوم هست؛ از نظر من البته؛ چون هم ریتم آرومی داره و هم خیلی ساده و شیک میخونه و همینطور بیت، که واقعاً حرفی برایِ گفتن نمیذاره..!

این تِرک رو، جوری که شنیدیم درباره‌ی “علی رسولی” فیلم بردار و کارگردان لیبل ملتفت که تویِ سِن ۳۱ سالگی در سانحه تصادف جونش رو از دست میده؛ خونده شده..

این آهنگ میشه گفت به زندگی قشر جوونایِ کشور اشاره میکنه که بیشترشون از بیکاری و بیچارگی؛ دست به همکاری میزنن و زندگی خوبی ندارن؛ حتی آرزوهاشونم تحقق پیدا نمیکنه و به عشق زندگیشون نمیرسن..!

شعر، به روان خیلی ساده تعریف شده و فکر نمیکنم نیازی به تفسیر داشته باشه.!

تِرک دوازدهم (شیطونه میگه):

بازم شاهد یه آهنگ سی*سی و اعت*اضی از هیچکس هستیم.. تویِ این ترک هیچکس خطاب به طمعکاران و خودخواهان جملات سنگین بیان میکنه.

میشه گفت تقریبا این آهنگ حقیقتی رو بیان میکنه که بیشتر مردم با چشم میبینن ولی نمیتونن چیزی بگن..!

(شیطونه میگه: بزن، بکش / بسوزه تر و خشک / از ریز و درشت / له کنی همرو فقط، بکنی تو رشد / گنده شی بگیری دنیا رو توو مشت)… درباره خودش میگه که انگار شیطونه بهش میگه شبیه به کسایی بشه که هرکی رو بتونن زمین میزنن تا خودشون بالا بمونن…

(خودکارم داره از درد میگه / جوهر کبوده، بنفش / بهاره ولی برگ قهوه‌ایه / انگار شده زمونه عوض) میگه که همه عوض شدن و با اینکه بهار شده اما هنوز برگا قهوه‌این و مالِ پاییزن و هیشکی، کسه دیگه‌ای براش مهم نیست و انگار زمونه عوض شده

تِرک سیزدهم (یه مکث)

بالاخره شاهد یه تِرک عاشقانه از هیچکس در این آلبوم هستیم… هیچکس این آهنگ رو برای همسر خودش آزاده اکیری خونده.!

این تِرک با اینکه عاشقونه هست اما با شکل و شمایل متفاوتی نوشته شده و مثل هر تِرک عاشقانه‌ای که عادی میشه نیست..!

‌این آهنگ به روان ساده سروده شده و فکر نمیکنم نیازی به تفسیر داشته باشه..!

تِرک چهاردهم (کی میگه):

در این ترک شاهد همکاری سروش هیچکس و ریویل هستیم…

موضوع و بحث اصلی این تِرک مشخص نیست چون هیچکس به مسائل مختلفی تویِ این آهنگ اشاره میکنه و با کلمه کی میگه، موضکع رو جوری بیان میکنه که به ما داره میگه هیچ چیزی رو باور نکنید..!

همونطور که میدونید تویِ این تِرک ریویل ورس دوم رو میخونه و طبق معمول هم به زبان انگلیسی میخونه…

اگه نظر دیگه‌ای درباره تِرک کی میگه دارید میتونید تویِ قسمت نظرات با ما با اشتراک بذارید.

تِرک پانزدهم (محض مخالفت):

خب به نظر من بعد از تِرک جدول و رویا میتونیم بگیم که این ترک بهترین تِرک آلبوم هست…

این ترک هم جنبه اعتراضی داره اما واقعا بخوبی نوشته و خونده شده؛ خب بریم سراغ تفسیر..:

(جامعه منو هضم نکرد، تف سر بالام) منظور اینه که حتی جامعه هم هیچکس رو پس زده و جوری شده که کارای خودش هم به خودش ضرر رسونده

(یه مشت گره کرده‌ام / شک تویِ کله‌م) همیشه عصبانی‌ام و همیشه حاظرم بخاطر شک‌هایی که وجود داره عصبانیتم رو خالی کنم

بنظره من باقی آهنگ بطور ساده و روان بیان شده و نیازی به تفسیر نداره؛ در هر صورت اگه احتیاج داشتید تویِ نظرات بگید.. حتما جواب میدیم ❤

تِرک شانزدهم / آخر (وَ زیر):

همانند اینترو آلبوم میشه از اوترو هم رضایت کامل رو داشت…

هیچکس تویِ اسم این آهنگ نشون داده که خیلی خوب میتونه با کلمات بازی کنه چون اسم آهنگ دو پهلو هست…

همچنین تویِ متن آهنگ میتونید ببینید که وزیر رو به وَ زیر ناف تشبیه میکنه و این استعداد هیچکس رو نشون میده…

خلاصه که..:

خب بعد از حدود ۸ تا ۱۰ سال صبر برای آلبوم مجاز؛ میشه به جرئت گفت آلبوم خوبی رو شاهد هستیم و به نظر بنده این مطلب هنوز هم نیاز به بروز شدن داره چون برایِ این آلبوم باید بیشتر از اینا صبر کرد تا فهمیدش…

همونطور که تویِ مطلب گفته بودیم؛ این آلبوم هم مثل آلبوم‌های آرتیست‌های دیگه مخالف‌هایی هم داره و اینکه هیچوقت قرار نیست همه شنونده‌ها از یک آهنگ یا آلبوم راضی باشن، مخصوصاً وقتیکه هر روز داره به شنونده‌ها اضافه میشه…

حرف اصلی آلبوم مجاز اعتراض بود اما خب چندتا ترک از این آلبوم هم به مسائل شخصی خود هیچکس میپردازه اما بیشتر آهنگ‌ها جنبه اعتراض دارن

این مطلب با ❤ برای شما نوشته شده و خیلی خوشحال میشیم از اینکه بتونیم همیشه شما رو راضی نگه داریم…

همونطور که میدکنید هیچ مطلبی نمیتونه کامل باشه در هر صورت اگه لزوم دونستید میتونید تویِ قسمت دیدگاه برای ما نظرتون رو بنویسید… ❤

  1. Avatar amir گفت:

    به نظر من بهترین ترک که از البوم مجاز گوش دادم اول جدول و رویا بودم دوم اینکه ترک قاضی منو دوست داشت چون از قشر جامعه حرف میزنه و از درد ها میگه البته اون ترک رسوا هم خوبه ولی به خوبی اون دوتا نمیشه ممنون بابت تفسیرتون✌✌

1 3 4 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *